عسل های کلاس های مختلف و نحوه تقسیم بندی آنها

عسل های ما چطور دسته بندی میشوند؟

 

ما در مجموعه عسل جوشقانی عسل‌های تولیدی را در ۴ گروه اصلی دسته‌بندی کرده‌ایم. برای آشنایی شما عزیزان توضیحی کوتاه برای دسته‌های مختلف به شما ارائه می‌شود.




کلاس C:

عسل‌های کلاس C عسل‌هایی هستند که در زمان شهدآوری زنبورها و و ذخیره شهد گل‌ها و تبدیل آن به عسل زنبوردار اقدام به دادن مقدار بسیار زیادی شربت آب و شکر به زنبورها می‌کند. میزان عسل طبیعی که در این عسلها وجود دارد بین ۱۰٪ تا ۳۰٪ می‌باشد. این عسل‌ها در بازار به عنوان عسل تغذیه شده شناخته می‌شوند که مناسب مصارف پخت و پز و استفاده به جای شکر و مصرف صبحانه می‌باشند چرا که این عسلها عطر و طعم خاصی ندارند و . این عسل‌ها با عسل‌های صنعتی معروف به عسل پاتیلی یا عسل زنبور ندیده متفاوت هستند و محصول فرآوری شده توسط زنبورها می‌باشد که مقدار کمی نیز عسل از طبیعت توسط زنبورهای چراگر وارد کندوها میشود.




کلاس B:

عسل های کلاس B عسل هوایی هستند که در زمان شهد آوری زنبورها و ذخیره شهد گلها و تبدیل آن به عسل زنبوردار اقدام به دادن میزان کمی شربت آب و شکر به کندوها میکند.میزان عسل طبیعی که در این عسلها وجود دارد بین ۵۰٪ تا ۷۰٪ می باشد.این عسلها در بازار به عنوان عسل‌های نیمه تغذیه شناخته میشوند.این عسلها دارای خواص درمانی کمی نیز هستند.گزینه بسیار مناسب برای مصرف صبحانه هستند و خواص درمانی نیز دارند.در این گونه عسل حجم برداشت به مقدار زیادی به طبیعت نیز بستگی دارد و این عسلها طعم و عطر طبیعت اطراف کندوها را نیز با خود دارند.



کلاس A:
​​​​​​​
عسل های کلاس A عسل‌های کاملا خالص هستند که در هنگام شهد آوری زنبورها و ذخیره سازی عسل به هیچ عنوان زنبوردار به کندوها شربت آب و شکر یا دیگر شیرین کننده ها را نداده است و این  عسلها ۱۰۰٪ خالص هستند.عسلهایی که در کنار مزارع کشاورزی برداشت میشوند را ما در این دسته بندی قرار میدهیم.مانند عسل یونجه، گشنیز، رازیانه و ... که این گیاهان در سطح های بسیار زیاد در کشور ما توسط کشاورزان کشت میشوند و کندوها در کنار این مزارع مستقر می‌شوند.

 



کلاس+A:

عسل‌های کلاس +A نیز مانند عسل‌های کلاس A کاملا خالص هستند و در هنگام شهد آوری زنبورها و ذخیره سازی عسل به هیچ عنوان زنبوردار به کندوها شربت آب و شکر یا دیگر شیرین کننده ها را نداده است و این عسلها ۱۰۰٪ خالص هستند.گروه +A کاملا وابسته به طبیعت است و در کنار مزارع کشاورزی برداشت نمیشود.عسلهایی مانند عسل‌های کوهستان،گون گز،ترنجبین،آویشن و ... جزو این دسته هستند که جزو کشت های کشاورزان کشور نمیباشد.

۵
از ۵
۷ مشارکت کننده

جست و جو

دسته بندی‌ها

تماس با ما

با ما تماس بگیرید و از مشاورین ما کمک بگیرید.
همه روزه 8-19
سبد خرید